De media schrijven…

  “Dag meneer Van Midwoud. Met M.v.B. van het Brabants Dagblad. Ik heb een folder van de LOB gevonden op een begraafplaats hier in Noord-Brabant, genaamd: Als ik later dood ben… Ik begrijp dat de LOB begraven actief wil promoten?” “Nou, actief promoten. De LOB wil dat mensen een weloverwogen keuze maken tussen begraven en cremeren. Daarom die folder. Daarin staan duidelijk en bondig de wetenswaardigheden over begraven. Daarnaast worden enkele hardnekkige vooroordelen ontzenuwd. Zie het dus niet als reclame maken. Je moet in deze funeraire wereld respectvol omgaan met deze materie.” Brabants Dagblad dd 1 september 2011: Maak begraven sexy: just do it! De angst voor verloedering van begraafplaatsen is inmiddels zo groot dat de LOB een charmeoffensief is begonnen. Om tegenwicht te kunnen bieden aan de crematoria is reclame maken onontkoombaar.  

De media schrijven…

© Wim van Midwoud

 

“Dag meneer Van Midwoud. Met M.v.B. van het Brabants Dagblad. Ik heb een folder van de LOB gevonden op een begraafplaats hier in Noord-Brabant, genaamd: Als ik later dood ben… Ik begrijp dat de LOB begraven actief wil promoten?”

“Nou, actief promoten. De LOB wil dat mensen een weloverwogen keuze maken tussen begraven en cremeren. Daarom die folder. Daarin staan duidelijk en bondig de wetenswaardigheden over begraven. Daarnaast worden enkele hardnekkige vooroordelen ontzenuwd. Zie het dus niet als reclame maken. Je moet in deze funeraire wereld respectvol omgaan met deze materie.”

Brabants Dagblad dd 1 september 2011: Maak begraven sexy: just do it! De angst voor verloedering van begraafplaatsen is inmiddels zo groot dat de LOB een charmeoffensief is begonnen. Om tegenwicht te kunnen bieden aan de crematoria is reclame maken onontkoombaar.

 

“Dag meneer Van Midwoud. Met A.B. van het Algemeen Dagblad. Ik las dat u begraven weer sexy wilt maken. Gaat het dan zo slecht met de begraafplaatsen?”

“Nee hoor, het gaat niet slecht met de begraafplaatsen. Bovendien ben ik wel de laatste die begraven sexy wil maken. Wij willen goede voorlichting geven aan de mensen, zodat zij een weloverwogen keuze kunnen maken.”

“Ik begreep dat u bezig bent met het opzetten van een reclamecampagne. Wat lijkt u een pakkende slogan voor een tv-spot?”

“Welnee zeg, ik moet er niet aan denken.”

Algemeen Dagblad dd 2 september 2011: De begrafenis is vrijwel ten dode opgeschreven. De begrafenisbranche broedt op een pakkende slogan volgens LOB-bestuurslid Van Midwoud, die de consument verleidt bij haar te komen ‘liggen’.